Ennen ajoon lähtöä
-ajovarusteet tarkastetaan omat ja kaverin
-kerrotaan kuka letkaa vetää
-kokeneet kuskit hännille, kokemattomat kärkeen
-sovitaan tauot ja missä pidetään
-kerrotaan minne ollaan menossa, paljonko ajetaan
Ajon aikana
-ollaan valmiina lähtöön ajoissa
-ajetaan vetoketjumuodostelmassa
-pysytään omalla paikalla letkassa, ei ajeta rinnalle ajon aikana
-mutkatiellä ajetaan omaa oikeaoppista mutkatie-ajolinjaa
-ajetaan tiiviisti ryhmässä ettei tule autoja väliin
-muun liikenteen mukana, samaa vauhtia, maassa maan tavalla
-ei hidastella eikä venytetä tai jojoteta letkaa
Kaupungissa
-Ajetaan tiivisti eikä jätetä tyhjiä välejä autoille
-risteyksistä ajetaan yli kuin yhtenä ajoneuvona viimeiset vaikka vähän vanhoilla vihreillä
Risteyksissä
-Jatketaan samassa järjestyksessä kun on tultukin
-jos edellä olija kaatuu tai pyörä sammuu ei mennä ohi vaan jäädään auttamaan
-varmistetaan että perässätulija on huomannut mihin suuntaan jatketaan
-matkanjohtaja ei ole vastuussa kadonneesta matkalaisesta vaan siitä vastaa tämän edellä ajava kuljettaja !
JOKA EI SAA KADOTTAA NÄKÖYHTEYTTÄ TAKANA AJAVAAN
Parkkipaikalla
-pyörät riviin ja 1,5 m väliä mielellään valmiiksi lähtöasentoon
Turvallisuus
-YKSI PYÖRÄ OMISTAA AJOKAISTAN KOKO SEN LEVEYDELTÄÄN AINA
-vetoketjussa ajaessa voi katseen kohdistaa kauemmaksi ,samaa ajolinjaa ajavaan
-jokaisen kuljettajan pitää saada olla varma siitä että voi siirtää pyöräänsä sivusuunnassa
jos joutuu väistämään kuoppaa kaivonkantta, irtoesineitä maantiellä eli ei ajeta rinnakkain
-mutkissa ajetaan tien määräämää ajolinjaa
-suorilla muodostetaan vetoketju
-jos tulee asiaa matkanjohtajalle letka ohitetaan vastaantulevien ajokaistaa pitkin
-hätäjarrutustilanteessa pyritään pitämään pyörä omalla ajolinjalla ja katse riittävän ylhäällä